Pagina's

dinsdag 5 augustus 2014

Moe

Nu ruim 2 weken geleden dat ik de laatste chemo's en de laatste bestralingen achter de rug heb. Hoe je je voelt dat is per persoon totaal verschillend heb ik begrepen dus ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik moet zeggen dat het me meevalt, ik had gedacht de komende weken al kotsend en jezelf totaal verschrikkelijk voelend door het leven zou gaan maar nee. Wel misselijk de eerste week, maar wat me tegenvalt is die vreselijke moeheid. Ik kan er niets aan doen, een trap oplopen en daarna compleet instorten. Inclusief het hysterisch huilen omdat je zo moe bent dat het lijkt of elk celletje in je lijf in opstand komt. Frustrerend omdat je eigenlijk best goed bent, maar je kunt gewoon niets. Ik had het in mijn hoofd gehaald een rondje rommelmarkt te doen, na 1 rondje om de kerk was ik totaal versleten dus konden we weer terug. Thuis huilen, bedje op de bank, etc.  Wat drinken is moeilijk want mijn slokdarm lijkt totaal verbrand van binnen. Gezien de hoeveelheid pus wat steeds omhoog komt en de last met slikken lijkt het wel of dit 1 grote blaar is. Hopen maar dat dat snel verbeterd, want buiten dat het heel smerig is kun je ook bijna niet slapen want na een kwartier ofzo is dit zo uitgedroogd en pijnlijk dat je direct weer wakker word.

Bij de controle bleek dat mijn nieren het zwaar te verduren hebben en ik lag nog net niet aan het infuus. Dat betekent 1 ding, meer drinken........ en dat met die pijnlijke slokdarm.

Een ander ding is de plaats van bestraling. Deze ziet eruit als een verbrande olifanten huid. Hele dikke stukken vervellen en ik heb de hele dag de neiging heel hard te gaan krabben, dat mag niet want ik moet kost wat het kost infecties vermijden want ook de hoeveelheid witte bloedlichaampjes in mijn bloed waren erg laag. Als je bedenkt dat die bestraling via mijn rug dwars door mijn schouderbladen naar voren moest dan denk ik dat deze verbranding door en door is en zo voelt het ook.
2 tot 6 weken na de laatste bestraling zou ik hier last van hebben, het zal me benieuwen,

Geen opmerkingen: