Pagina's

vrijdag 4 april 2014

Gamma Knife Behandeling hoofd

Woensdag is mijn "geval" in de groep gegooid in Vlissingen. Hierover zou ik 's avonds of 's middags laat gebeld worden. Je begrijpt de grote angst van die dag natuurlijk al. Gaan we nu een fataal bericht krijgen zoals "we zien geen behandelingsmogelijkheden" of gaat het meevallen, voor zover er hier nog ever meevallen gesproken kan worden. Eindelijk gaat om 18:04 de telefoon. Dr. Pinson. Besloten is eerst heft hoofd te gaan behandelen. 2 andere radiologen hebben ook 2 "haartjes" geconstateerd. De behandeling gaat in Tilburg plaatsvinden. Ik zal dag 1 er naar toe gaan voor een intake en dag 2 voor de behandeling. Een goede kans van slagen!

Nu het volgende probleem. Zoals bij de CT, MRT en Petscan al duidelijk geworden was is dat liggen onmogelijk is. Deze behandeling houdt in eerst een grondige mri, daarna behandeling. Bij elkaar kan dit betekenen 4 uur liggen. Dit gaat niet lukken. Wanneer ik 1 minuut op mijn rug lig slaat de paniek toe en wordt dit zo pijnlijk dat ik haast flauwval. Het schijnt dat onder narcose wel eens gebeurt maar dan uitsluitend bij kinderen. Jeanette heeft net naar Tilburg gebeld of ik al op de lijst stond. De CD was net binnen en dient eerst besproken te worden. Daarna zal ik een oproep krijgen.

Zij heeft aangegeven dat het liggen een absoluut probleem is. Zij willen dan kalmeringsmiddelen geven, ook dit  heb ik bij de laatste ct/pet gezien, ik had een behoorlijke dosis morfine en oxazepam genomen, helaas zonder resultaat.

Ik moet dit weekend gewoon op zoek naar lotgenoten waarbij het wel onder narcose gedaan is!

Wat zal ik blij zijn als dit achter de rug is. Als het goed is ergens volgende week dan. Dan kunnen we met de chemo en bestraling van de longen gaan beginnen!

Ik voel me slecht, slaap nauwelijks, eten gaat moeizaam. Pls pls pls, laat alles eens opschieten en laten we pls pls pls eens wat mooie berichten gaan krijgen in de komende tijd!


Geen opmerkingen: