Pagina's

woensdag 2 april 2014

Hoeveel kan een mens aan.

Waren wij vrijdag nog in een jubelstemming omdat er in eerste instantie geen tumor op de mei te zien was, en maandag helemaal blij dat Ebus 2 gelukt was, zo is dat euforische gevoel gisteren totaal weer teniet gedaan door een bezoek van de huisarts. Eerst liet hij mij het hele verhaal vertellen van hoe de Ebussen afgelopen warenl Ik vertelde hem prima en dat ik het zo fijn vond dat beide longartsen niets in het hoofd hadden gezien van de MRI, dus geen uitzaaiingen!  De huisarts Dr. Speelman begon toen heftig nee te schudden. Ik vroeg hem wat er was...... Hij had .s middags bericht van dr. Pinson gehad die hem vertelde dat de hersenscan, ondanks dat zowel hijzelf als dr. Kunst hier niets op ontdekt hadden, volgens de radioloog niet goed was!!!!!!!!!!!!

Hoe is dit mogelijk! Met totale stomheid geslagen kon ik geen woord uitbrengen. Nu, een dag later eigenlijk ook nog niet behalve dat ik zo boos ben dat de huisarts dit op zo'n achterlijke manier heeft verteld, alleen het tromgeroffel ontbrak nog om de boel spannender te maken. Krijgen deze mensen geen opleiding in het voeren van slechtnieuwsgesprekken??

Ik heb dr. Pinson gebeld. De status is als volgt:  de radioloog heeft 2 of 3 verdachte plekjes gezien. Vandaag (woensdag) zitten zij met zijn allen bij elkaar om te bespreken hoe het stappenplan  zal zijn en wat in deze voorrang heeft. Daar de druk op de borst steeds groter wordt is het nog niet duidelijk of het hoofd eerst (is wel gebruikelijk) gedaan moet worden. 

In Tilburg kunnen ze steroïde-bestralen, dat is heel nauwkeurig en hier worden zeer goede resultaten mee behaald. Pls laat dat goed gaan! 

De longkanker uit de Ebus blijkt een grootcellige vorm te zijn wat zoveel betekent als redelijk behandelbaar maar schijnt elke keer weer op te poppen. Tijdbom dus.

Vanmiddag of vanavond gaan we horen wat de heren hebben bedacht, en pls laat dit vanavond niet al te negatief klinken!

Natuurlijk ga ik er van uit dat ik niet doodga maar er blijven steeds minder lichtpunten over.......

Geen opmerkingen: