Pagina's

maandag 27 juli 2015

Belafspraak dr. Cornelissen

Gelukkig kon ik vrijdag de afspraak bij het Erasmus voor vandaag omzetten naar een belafspraak, er zou alleen de uitkomst van de EUS besproken worden, nu, er was waarschijnlijk toch geen goed materiaal afgenomen en ondertussen had het afsprakenbureau al gebeld dat ik daar op 7 augustus werd verwacht voor een CT-punctie.

Laat in de middag belde hij. Er was inderdaad geen bruikbaar materiaal afgenomen omdat het longweefsel door de bestraling dusdanig verhard was dat ze er niet goed doorheen konden komen. Na de ct-punctie is het heel waarschijnlijk dat er een bloeding of een klaplong optreedt en daarom moet ik mijn tasje met spulletjes maar alvast meenemen omdat ik waarschijnlijk niet dezelfde dag naar huis mag. Balen, aan de andere kant kan ik dan gelijk even het pijnteam bellen dat ze even langskomen. Ik hoop dat daar ondertussen wat wisselingen van de wacht geweest zijn! Ik zie best wel tegen die punctie op, 1. omdat er dan in de tumor gewroet gaat worden en 2. omdat het nogal een gedoe schijnt te zijn. Bah!

Verder besproken dat wanneer mijn conditie acceptabel blijft er geen nieuwe chemo nodig is alvorens met de immunotherapie te gaan beginnen Dat is natuurlijk erg goed nieuws want ik zit niet weer op die kale kop en allerlei nieuwe bijwerkingen te wachten. Omdat er tussendoor nog een behandeling aan mijn hoofd was geweest voldoe ik hiermee aan een andere voorwaarde en dat schijnt dan voldoende te zijn. HOERA!!! Wel moeten de cellen die er 7/8 uitkomen enigzins rustig zijn anders moet er alsnog eerst een chemo omdat de tijd die hier overheen gaat (SCREENING IMMUNOTHERAPIE) te lang wordt. Duimen dan maar.

DR. Hanssens had hij nog niet gesproken, wel alles doorgestuurd. Ik heb zelf even gebeld. De receptioniste zag dat de afspraak voor 12 augustus gecancelled was en verder dat ik op de bellijst van morgen stond. Even afwachten dan maar maar ik maak me wel zorgen, want blijkbaar is er reden om de afspraak te vervroegen.

Verder erg veel pijn, bijna niet vol te houden, ik heb begrepen dat ik qua pijnmedicatie zo goed als aan mijn tax zit, geen goed gegeven.....