Pagina's

dinsdag 7 juli 2015

Ingeklapte long? Hyperventilatie?

Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is maar ik ga maar eens naar Janneke bellen. Alle symptomen wijzen op een klaplong, of hyperventilatie want dat schijnt toch ook wel heel pijnlijk te kunnen zijn. Zo hard gehuild, zoveel pijn. Ik wil niet huilen want dan heb ik helemaal geen lucht
meer. Vooral die tintelingen rond mond en armen wijzen op hyperventilatie. De thermometer geeft 38,1 aan terwijl dat normaal 36,8 is, een lichte verhoging dus.  Ik ga nu maar bellen. Janneke gaat even overleggen met de longarts en belt mij terug. Ja hoor, ik mag direct naar de spoedeisende hulp.

12 uur waren wij daar, heel toevallig waren ma en pa daar ook voor de uitslag van de mri van ma haar  alvleesklier, nou die was godzijdank helemaal in orde. Sanne is met hun meegegaan. Om 2 uur was er eindelijk een bedje vrij, bloed afgenomen, bloeddruk OK, geen koorts, saturatie OK en na wachten wachten en nog eens wachten, een röntgenfoto gemaakt en weer terug het bedje in, uurtje later een CT scan. Ondertussen stierf ik nog steeds van de pijn. Paracetamol door het infuus toegediend en een oxinorm gekregen

De longarts kwam en adhv de foto kon zij zeggen dat het mogelijk om een longembolie of een longontsteking ging. .
Embolie zou betekenen dat ik direct opgenomen zou worden. Longontsteking zou thuis antibiotica behandeling betekenen. Half 6 kwam ze terug radioloog had gekeken, er zat een ontsteking bij de tumor, vlakbij de grote bloedvaten en de tumor was wat gegroeid, maar dat kon ook ontstekingsweefsel zijn, dat zal de antibiotica kuur uitwijzen. Ik moet zoveel mogelijk slijm ophoesten. Nu maar hopen dat de pijn een beetje zakt, anders heb ik weinig zin om te hoesten!

OK, blij om te weten wat er aan de hand was, maar klote genoeg weer een aanwijzing dat e.e.a. niet rustig is. Een heel dubbel gevoel, hier zijn we nog niet klaar mee! Ik moest denken aan wat dr, Hanssen gezegd had over de dexamethason, " goed voor ontstekingen in het hoofd, maar slecht voor ontstekingen elders in het lijf" zou het daardoor komen?