Pagina's

zaterdag 9 mei 2015

Afwachten

Wachten.......  Het is spannend. Jeb hebt er geen flauw idee van hoe het propje in je hoofd zich gaat ontwikkelen, het enige wat ik op dit moment wil is dat het zich in iedergeval tot woensdag stil houdt.

Gisteren in de loop van de dag ging mijn gezicht steeds een beetje meer tintelen. Laat in de avond was het tintelen, wat eerst alleen rond mijn lip was, al opgetrokken tot achter mijn linkeroog en werd ik even helemaal niet lekker, trillen, koud en mijn neus leek wel bevroren, mijn duim voelde aan of hij steeds dikker werd en nog meer gevoelloos. . Je schrikt je dood maar je kunt gewoon niets doen. Machteloos, er gebeurt iets in mijn kop wat invloed heeft op mijn lijf. Allerlei rare dingen spoken door mijn hoofd, wat kan ik zelf doen om die celdeling even af te remmen of te stoppen. Met mijn kop in een emmer ijs gaan zitten want bij koudbloedige gaat de deling immers langzamer? Onzin natuurlijk, maar voor de zekerheid ga ik morgenochtend toch maar niet een uur met mijn hoofd in een warm bad ronddrijven want wellicht gaat het dan juist sneller...... Me rustig houden, niet teveel spanning opbouwen, dat moet helpen.... Ja dat gaat wel lekker, rustig houden met de wetenschap dat er van alles mis kan gaan.
Natuurlijk vertrouw ik op de bekwame arts maar dit is zo'n verschrikkelijk onvoorspelbare ziekte, ook zij weten het niet.
Op internet ademhalingsoefeningen gezocht hoe mijn lijf rustig te houden, lijkt wat te helpen. Weer een dosis dexamethason genomen. Ik ben bang om te gaan slapen.