Pagina's

woensdag 6 mei 2015

Suiker, de voedingsbodem voor kanker?

Suiker, daar kunnen we kort over zijn. Ongetwijfeld heeft u al heel wat publicaties over deze giftige stof zien langskomen.  Het is ontzettend moeilijk om suiker te laten staan omdat bij gebruik er een stofje aangemaakt wordt wat om nog meer suiker braakt. We gaan het zien, na een poosje suikervrij zou het goed moeten gaan. Daarnaast zorgt het voor een hele zure omgeving dus niet goed voor je imuunsysteem.

Ik heb overigens ondanks alle berichten op diverse sites nergens een wetenschappelijk rapport kunnen ontdekken wat bevestigd dat suiker DE voedingsbodem voor kankercellen is en dat NON-inname van suiker de cellen zou laten verhongeren. Mocht ik mijn zoektocht niet goed hebben gedaan en is er wel degelijk een rapport dan zou ik dat heel graag krijgen en hieraan toevoegen.

Maar goed, overgewicht is ook niet goed en suiker is ongezond. Stevia kun je als vertrouwde vervanger nemen, kijk dan wel even op het etiket of er tenminste 90% stevia inzit anders ben je met ander toegevoegde zoetstoffen nog verder van huis. Bij de natuurwinkel heb ik druppels gevonden die ook nog eens verhit mogen worden, dus eens iets bakken :-)

Stevia kun je ook als plantje kopen en wat is er nu lekkerder dan een kan ijswater met verse munt en een blaadje stevia?