Pagina's

zaterdag 30 mei 2015

Het Kanker Lotgenoten Forum, in het zonnetje



Op het moment dat je hoort dat je kanker hebt is het even stil, erg stil. Je moet een manier vinden hoe
https://www.facebook.com/groups/kankergroep/

hier mee om te gaan. Na een poosje kun je het e.e.a. best wel relativeren, er over praten een toch weer plannen maken, hoezeer je ook gedacht had dat nooit meer te kunnen. Buiten het zoeken naar allerlei praktische informatie over je ziekte en alle mogelijke oplossingen, ben ik ook gaan zoeken naar lotgenoten. Thuis kan ik er prima over praten met Rob en Sanne, dat zijn inmiddels ook al wandelende encyclopedieën, maar je mist ook best wel wat input  van"'ervaringsdeskundigen".



Zo heb ik me aangemeld voor diverse fora, ook de "officiele". De meeste forums (vind ik toch beter klinken dan fora) zijn behoorlijk inactief en heb je weinig aan. Een van de betere is de Facebookgroep is de Kanker Lotgenoten Groep. Misschien door het strenge beleid, verkopers worden geweerd, er wordt geen reclame gemaakt,  is het zo'n mooie groep. Vooral mensen die kanker hebben zijn ingeschreven maar ook de mensen die er mee te maken hebben want zoals talloze malen geschreven "kanker heb je niet alleen" klopt natuurlijk als een bus.

https://www.facebook.com/groups/kankergroep/
In dit forum heb je vrienden, echte vrienden. Het is eigenlijk van onvoorstelbare waarde, je kunt er je ei kwijt wanneer je zelf ergens mee zit, het geeft kracht en energie wanneer je anderen kunt helpen, je zoekt en vind mensen die hetzelfde hebben als jij en kan dan goed ervaringen uitwisselen van bijv. bepaalde medicijnen, behandelingen etc. . Het is eerlijk en confronterend.  Zo lees je bijvoorbeeld ook de verhalen van mensen die echt aan het aftakelen zijn, nog steeds steun halen uit het forum omdat daar veel mensen echt geïnteresseerd zijn in het wel en wee van hum "maatjes".

Ik zou zeggen, Neem eens een kijkje.