Pagina's

woensdag 20 mei 2015

Obsessief eten bij kanker?


Obsessie of even van de straat?

Ok, je hebt kanker, dat is iets waar je niet meer omheen kunt. Sterker nog, uitgezaaide kanker. Het is even wennen, maar ook dat gebeurt min of meer. Wat niet went is dat je blijft zoeken naar mogelijke oplossingen, oplossingen die er niet zijn maar....... je weet maar nooit.

Zo moet ik per dag een paar stukken bittere chocolade en wat vitamine D opslurpen want die combi schijnt je van het te zijn. Nu vind ik beiden prima, dus dit is geen moeite.

Per dag minstens 1 hele ananas vanwege de bromelain en  naast mijn medicatie de benodigde vitaminepillen, antioxidanten en heel de reutemeteut.

Voor ik naar bed ga neem ik nog een druppel of wat wietolie, geweldig bij kanker en vooral metastases. Tja, in iedergeval helpt het voor de nachtrust.

Inmiddels staat de broccocress staat weer vrolijk te ontkiemen want omdat het boordevol sulforaphane en antioxidanten zit, ook daar moet ik perse een matje per dag van hebben.

Elke keer als ik aan een sigaret denk moet ik van mezelf een glas water drinken met als gevolg dat ik de hele dag op het toilet zit, maar goed mijn nieren varen er wel bij.

Hoera het is aspergetijd, schijnt enorm goed te zijn voor mensen met kanker, na het seizoen mogen we gewoon uit de potten gaan eten want die zijn net zo goed.

Om je zuurgraad een beetje in toom te houden neem je gewoon een halve liter water, knijp er een citroentje in uit en gooi je er een paar scheppen bicarbonaat bij, waarom? Wie weet?

En, vergeet de rechtsdraaiende biogarde niet want je gezondheid staat toch met een gezonde darmflora welke ernstig door de chemo is aangetast. Stamp je vol met probiotica en het komt weer helemaal goed.

Ik ben er vast een paar vergeten hoor maar ik kan je vertellen dat het bewust eten een enorme uitputtingsslag is.

Laat je niet (te vroeg) kisten en doe toch maar gewoon waar je je het beste bij voelt.

CHEERS met alle smoothies YEK