Pagina's

zondag 17 mei 2015

Een klein deurtje wat nog open kon

Ik ga niet zeggen dat het gemakkelijk is maar alles begint weer een beetje een plaatsje te krijgen. Rob is gewoon naar zijn werk, Sanne ligt nog lekker te slapen en ik zit hier 's morgens vroeg heerlijk van de stilte te genieten. Het lijkt wel normaal...

De laatste dagen heb ik een beetje teveel kalmeringsmiddelen gebruikt en was een wat te veel van de wereld. Het voelt alsof ik het niet meer nodig heb, we kunnen er weer tegenaan!

Vandaag mogen we de dexamethason met 3mg afbouwen. Ik weet niet of dat zo'n goed idee is want ik ben zo bang dat het weer gaat ontsteken in mijn hoofd. De uitvalverschijnselen zijn niet weg gegaan. Het ziet er naar uit dat ik het ermee moet doen. Dat is dan een linkerhand waarbij ik niets in de duim voel en 2 vingers enigszins verlamd zijn. Mijn gezicht is aan de linkerkant van mijn onderlip tot aan mijn wenkbrauw vrij gevoelloos en het linkerbeen slingert hier en daar een beetje. Nou ja, als dat alles is...... er zijn wel ergere dingen. Wel lastig. Algehele conditie is beroerd. Ik zal toch wat moeten gaan doen om dat op peil te krijgen maar ben erg snel moe.

Ik heb redelijk geslapen en met wat minder dexamethason zal dat denk ik wel verbeteren, jeetje wat een sterk spul is dat zeg, ik denk dat ik nu al wel 4 kg ben bijgekomen. Dat zal toch geen teken zijn dat ik klaar ben voor de volgende ronde chemo he? Op de linkpagina staat een foldertje over wat dit medicijn allemaal met je doet.

Vannacht nog een artikel gevonden over een man die longkanker had, opgegeven, een second opinion gevraagd en 12 jaar later nog leeft dankzij de 2de kijk op het leven bij het Erasmus MC. Ik prijs mij toch elke keer weer gelukkig dat we de Zeeuwse ziekenhuizen links hebben laten liggen nadat zij in eerste instantie al een (andere) chemo klaar hadden liggen, maar echt weten doe je het nooit.


Hij heeft een boek hierover geschreven "een klein deurtje wat weer open kon" , ik zal eens snel zien of ik dat te pakken kan krijgen. Vitamine D en chocolade schijnt voor hem veel te betekenen hebben. Mooi, 2 zaken die ik wel mag :-) Hier is de LINK naar de totstandkoming.

Ik ga weer een emmer groene thee zetten, pfffffff...............