Pagina's

zondag 24 mei 2015

Empatie kaarten

Al een tijdje loop ik met de gedachten iets met deze ziekte te doen in zakelijk en sociaal opzicht maar kon niet 123 iets vinden waarbij ik mijn eigen tijd kon indelen, waarde toevoegen en dit alleen te kunnen doen terwijl het ook als ik er niet meer ben gemakkelijk opgevolgd moet worden.  Toen kwamen de kaarten van Emily McDowell (ook een ervaringsdeskundige) plots voorbij. Al langer had ik me al groen en geel geërgerd aan de goed bedoelde adviezen c.q. kaarten. Toen was het duidelijk, dit ga ik voor de Nederlandstalige markt doen.

Inmiddels heb ik al wat ontwerpen af en hoop ik de eerste zending z.s.m. bij de drukker te hebben. Van het geld wat hierdoor binnenkomt zal een deel worden afgestaan tbv onderzoeken naar kanker en dan met name de alternatiever kant in samenwerking met de wetenschap.




Kaart 001-01

Voor deze vreselijke ziekte bestaat geen vrolijke kaart.

Deze kaart kun je gebruiken voor alle vreselijke ziektes. Ik kan mij voorstellen dat een patiënt deze zou willen krijgen indien je ongeneeslijk ziek bent, een "beterschapskaartje" niet afdoende is om te laten blijken dat de verzender de ziekte niet als het een of andere ongemak ziet.



Kaart002

Hoera, weer een chemo gehaald.

Als je door de chemo bent ben je blij dat deze achter de rug is en is het herstel voor de volgende chemo steeds weer een uitdaging.
Deze kaart is een steuntje in de rug om natuurlijk door te gaan en snel de draad weer op te kunnen pakken.





Kaart 003

Sorry dat ik niets heb laten horen

Soms denk je dat mensen uit desinteresse niet reageren. Dat zal soms best wel zo zijn maar vaak kunnen zij er nog slechter mee omgaan dan jij en weten ze echt niet wat ze moeten zeggen........




Kaart 004
Ik wil je zo graag helpen

Je kunt ook niet zeggen dat je weet hoe men zich voelt als je het zelf niet bij de hand heb. Wel leuk geprobeerd vaak :-) Wat belangrijk is is dat de zieke weer dat je er voor hem/haar bent. Dat is genoeg.